keskiviikko 18. kesäkuuta 2014

Tässä sitä nyt ollaan!

Voin kertoa nyt vaikka alkuun itsestäni hieman.
Perheeseeni kuuluvat poikani OJ 1vuotta ja avopuolisoni. Asumme Seinäjoella Etelä-Pohjanmaalla.
Kotoisin olen Satakunnasta Jämijärveltä. 
Joillekkin saatan olla jo tuttu Sosetehdas-blogini kautta.
Lapsen kasvaessa ja sosetehtailun vähentyessä on aika antaa uusien tuulien puhaltaa!
Olen jo pienestä pitäen saanut katsella leipomista ja olla apulaisena äidilleni joka pyöritti aikoinaan pitopalvelua kotoa käsin.
Ravitsemisala on aina kiinnostanut ja olen -08 valmistunut palveluvastaavaksi. Nyt suoritan viimeisiä opintopisteitäni Seinäjoen Ammattikorkeakoulussa Palvelujen tuottaisen ja johtamisen koulutusohjelmassa. Eli se olisi sitten Restonomi AMK paperi toivon mukaan loppu vuodesta kädessä! :)


Muutama vuosi sitten kaverini pyysi tekemään pojalleen kakun synttärijuhliin ja ajattelin että miksipäs ei, sehän olisi hyvä lahja nuorelle herralle. Tuossa vieressä on kuva kyseisestä marsipaanilla päällystetystä kakusta.

 Ja siitä se ajatus sitten lähti, nimittäin marsipaanin ja sokeimassan käyttö kakkujen koristelussa. Olen kyllä leiponut paljon aikaisemmin ja suorittaut Konditorialeivontakurssin AMK:ssa, mutta  aikaisemmat luomukset ovat melkein aina olleet kermakakkuja, kuivakakkuja ja pullaa tms. Nyt avautui ihan uusi maailma kun aloin kokeilemaan mitä kaikkea noista massoista voi tehdäkkään!
Hommaa olen jatkanut siitä asti ja uskon että jatkuukin vielä pitkään. Olen päässyt leipomaan kaikkea kivaa omiin ja ystävien juhliin ja oppinut paljon uutta joka kerta. Näin sitä kehitytään kokemuksen kautta!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti